terça-feira, 7 de dezembro de 2010

Ambrogio Lorenzetti


Ambrogio Lorenzetti (or Ambruogio Laurati) (c. 1290 – June 9, 1348) was an Italian painter of the Sienese school. He was active between approximately 1317 to 1348. His elder brother was the painter Pietro Lorenzetti.


His work shows the influence of Simone Martini, although more naturalistic. The earliest dated work of the Sienese painter is a Madonna and Child (1319, Museo Diocesano, San Casciano). His presence was documented in Florence up until 1321. He would return there after spending a number of years in Siena.
The frescoes on the walls of the Room of the Nine (Sala dei Nove) or Room of Peace (Sala della Pace) in the Palazzo Pubblico of Siena are one of the masterworks of early renaissance secular painting. The "nine" was the oligarchal assembly of guild and monetary interests that governed the republic. Three walls are painted with frescoes consisting of a large assembly of allegorical figures of virtues in the Allegory of Good Government. In the other two facing panels, Ambrogio weaves panoramic visions of Effects of Good Government on Town and Country, and Allegory of Bad Government and its Effects on Town and Country (also called "Ill-governed Town and Country"). The better preserved "well-governed town and country" is an unrivaled pictorial encyclopedia of incidents in a peaceful medieval "borgo" and countryside.
The first evidence of the existence of the hourglass can be found in one of his paintings.
Like his brother, he is believed to have died of bubonic plague 1348. Giorgio Vasari includes a biography of Lorenzetti in his Lives.


Ambrogio Lorenzetti (ou Ambruogio Laurati; c. 1290 - 9 de Junho, 1348) foi um pintor italiano da Escola Sienesa. Ele trabalhou aproximadamente de 1317 até 1348. Seu irmão foi o pintor Pietro Lorenzetti.


Seu trabalho mostra a influência de Simone Martini e Duccio, embora mais naturalista. Os afrescos nas paredes do Salão dos Nove (Sala dei Nove) ou Salão da Paz (Sala della Pace) no Palácio Público de Siena são obras-primas da pintura secular do começo do Renascimento. As paredes são pintadas com afrescos que consistem de um grande grupo de figuras alegóricas da virtude na Allegoria do Bom Governo. Nos dois outros painéis, Ambrogio dá uma visão panorâmica dos Efeitos do Bom Governo na Cidade e no Campo, e a Alegoria do Mau Governo e seus Efeitos na Cidade e no Campo. A obra é praticamente uma enciclopédia sobre os incidentes de um pacífico burgo medieval.
Como seu irmão, ele provavelmente deve ter morrido de Peste bubônica em 1348. Giorgio Vasari inclui sua biografia em sua obra Vidas.

       

Nenhum comentário: